POZNAJ NASZYCH PARTNERÓW: Kaczor Donald

start / News

POZNAJ NASZYCH PARTNERÓW: Kaczor Donald

Przedstawiamy następnego z partnerów Football Academy.

Egmont Polska - wydawnictwo będące częścią Grupy Egmont - powstało w 1990 roku. Swoją działalność rozpoczęło od publikowania przeznaczonych dla dzieci komiksów z Kaczorem Donaldem. Dziś magazyn "Kaczor Donald" jest jednym z kilkudziesięciu tytułów prasowych wydawnictwa, które w swojej ofercie ma również książki dla dzieci i młodzieży, a także rodzinne gry planszowe.

Magazyn "Kaczor Donald" to pismo przeznaczone dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat, chociaż czytają je również starsze osoby. Charakterystyczne są dla niego niemal zawsze dołączane prezenty, czasem związane z aktualnym świętem.

Historia

Pierwszy numer "Kaczora Donalda" ukazał się 28 kwietnia 1994 roku, wtedy jako dwutygodnik. Powstał on na bazie czasopisma Mickey Mouse, które na 60-lecie postaci Kaczora Donalda zmieniło swoją nazwę. Na pierwszej stronie widniał rysunek komputera (we wrześniu 1998 roku był to już nowoczesny laptop), z tekstem od redakcji zapowiadającym wnętrze komiksu. Na tej samej stronie, pod spisem treści widniały "Najkrótsze komiksy Kaczora Donalda", historyjki autorstwa Ala Taliaferro zawierające zazwyczaj cztery obrazki (teraz można je spotkać jako "Z pamiętnika Donalda" w wydaniach tomikowych). Stałymi elementami, oprócz komiksów, były jedynie "Zgadywanki i zagadki", "Figle figlarzy", "Krzyżówka" i "Zawsze śmieszne" czyli jednostronicowy komiks na przedostatniej stronie czasopisma. Inne rubryki, takie jak "Mieszanka firmowa" czy "Parada żartów" zostały stworzone później. Do numerów dołączane były głównie: kartonowe gry, plakaty, naklejki, tatuaże i dodatkowe książeczki z łamigłówkami. Początkowo dwutygodnik ukazywał się w czwartki, a na przełomie 1996 i 1997 roku zaczął ukazywać się w piątki.

4 czerwca 1997 komiks "Kaczor Donald" stał się tygodnikiem. Wtedy też zaczął ukazywać się w środę. Tak jest do dziś. Dwa lata później zmienił się typ zabawek dodawanych do pisma. Plakaty, tekturowe gry i książeczki z kawałami zostały zamienione na plastikowe zabawki, takie jak "lepkie rączki" oraz gadżety detektywów i podróżników - latarka, tusz do odcisków palców, szyfrator, mała lornetka, kompas z lusterkiem. Zmieniała się również budowa pisma: "Zgadywanki i zagadki" zostały zmienione na "Łamacz głowy", zniknęła krzyżówka i komiks "Zawsze śmieszne". Od czasu do czasu pojawiają się też "Kacze Wieści", "Wszystko Gra! i Sport". W tym samym roku magazyn odnotował też najwyższą sprzedaż w historii wynoszącą 289 000 sprzedanych egzemplarzy.

Jedenaście lat temu tygodnik przeszedł metamorfozę - po raz pierwszy w historii zmieniono logo, przebudowano także wnętrze gazetki. We wrześniu 2010 roku po raz kolejny przebudowano pismo. Odświeżona została szata graficzna, czcionka używana w komiksowych dymkach oraz wygląd poszczególnych działów. Po kolejnym roku po raz drugi w historii zmieniono logo tygodnika. Przypomina ono te obowiązujące w pierwszych latach wydawania czasopisma. Zlikwidowano jednak charakterystyczną główkę Kaczora Donalda, a zastąpiono ją całym wizerunkiem Donalda, który opiera się o napis. W kwietniu 2012 roku Kaczor Donald stał się z powrotem dwutygodnikiem.

Wspólne wydarzenia

- Współpraca z magazynem "Kaczor Donald" ma na celu przede wszystkim wspólną promocję marki - podsumowuje prezes Fundacji Football Academy Group, Radosław Soperczak. - Dzięki naszej kooperacji mamy przyjemność dostarczać artykuły oraz teksty eksperckie do drukowanej wersji magazynu. "Kaczor Donald" hojnie obdarowuje również naszych małych piłkarzy nagrodami podczas wielu turniejów i wydarzeń z Mistrzostwami Polski Football Academy na czele. Do tej pory udało nam się także uczestniczyć w dużym evencie z okazji 20-lecia "Kaczora Donalda", który w zeszłym roku odbył się na Stadionie Narodowym w Warszawie. Cieszymy się na okoliczność dalszej owocnej współpracy.

 

POZNAJ NASZYCH PARTNERÓW:

Adidas

Empik School

Isostar

Reserved Kids

Playarena

<< previous next >>

share